Logo Czarna Owca

Czarna Owca Orienteeringu

Regulamin rajdu

TERMIN I MIEJSCE RAJDU:

Rajd na orientację „CZARNA OWCA ORIENTEERINGU – W cieniu wielkiej góry”, zwany dalej rajdem, odbędzie się w terminie 29-30 marca 2025 w Lipnicy Wielkiej na Orawie (powiat nowotarski, okolice przejścia granicznego w Chyżnem). Rajd będzie przebiegał także przez przygraniczne tereny na Słowacji.

CEL IMPREZY:

  • - Popularyzacja imprez na orientację jako aktywności fizycznej (sportowej)
  • - Promocja turystyczna terenów polskiej i słowackiej Orawy
  • - Praktyczne potwierdzenie umiejętności zawodników w posługiwaniu się mapą i kompasem (także w warunkach skrajnego wycieńczenia).

BAZA RAJDU

Hala Sportowa przy Zespole Szkół Ogólnokształcących, Lipnica Wielka 523 (powiat: NOWOTARSKI, okolice Jabłonki i przejścia granicznego w Chyżnem).

ORGANIZATORZY:

Basia i Grzegorz Czarny

Kontakt: rajdczarnaowca@gmail.com

PATRONAT HONOROWY:

Wójt Gminy Lipnica Wielka, pan Mateusz Lichosyt oraz Urząd Gminy Lipnica Wielka.

SĘDZIOWIE GŁÓWNI oraz BUDOWNICZOWIE TRAS:

Basia i Grzegorz Czarny

ŚWIADCZENIA w ramach wpisowego:

  • - Organizator zapewnia nocleg w warunkach turystycznych (karimata, śpiwór) na hali sportowej w Lipnicy Wielkiej wraz z dostępem do podstawowych sanitariatów. Możliwość noclegu z piątku 28.03 na sobotę 29.03 oraz z soboty na niedzielę 30.03.
  • - Pakiet startowy
  • - Posiłek po rajdzie

TRASY RAJDU

  • - Rowerowa długa TR150+ (rogaining 16h)
  • - Rowerowa krótka TR60+ (rogaining 8h)
  • - Piesza długa TP75+ (rogaining 16h)
  • - Piesza krótka TP25+ (roganing 8h)
  • - Trasa AR Adventure Race „BLACK OvC” (16h, trek, rower, zadania specjalne)
  • - Trasa rodzinna/rekreacyjna „Czarna Owieczka” (7h, bez klasyfikacji)
  • - Trasa rowerowa dla rowerów elektrycznych „Elektryczny Pastuch” (8h, bez klasyfikacji)

Dodatkowe informacje o trasach można znaleźć w zakładce: „O RAJDZIE”. Uszczegółowienie tych informacji lub wszelakie zmiany będą ogłoszone w poszczególnych „Komunikatach startowych” dla każdej z trasy, opublikowanych około tygodnia przed rajdem oraz na odprawie przed startem tras. Na powyższych trasach występuje zakaz startu na rowerach elektrycznych (nie dotyczy trasy dedykowanej dla rowerów elektrycznych)!

KLASYFIKACJA:

  • Indywidualna na trasach długich oraz krótkich TP oraz TR w dwóch odrębnych kategoriach (kobiety, mężczyźni)
  • Zespołowa na trasie AR Adventure Race „Black OvC” (MM, MIX)
  • Bez klasyfikacji na trasie Rodzinnej/Rekreacyjnej oraz na trasie rowerowej dla rowerów elektrycznych „Elektryczny Pastuch”.

WSTĘPNY HARMONOGRAM RAJDU:

  • - Piątek 28.03
  • 18:00 – 23:59 – Rejestracja i przyjmowanie zawodników na nocleg.
  • - Sobota 29.03
  • 6:45 Odprawa tras długich TP60+, TR150+ (16h)
  • 7:00 Start tras długich TP60+, TR150+ (16h)
  • 7:30 Odprawa trasy AR Adventure Race “Black OvC” (16h)
  • 8:00 Start trasy AR Adventure Race “Black OvC” (16h)
  • 8:45 Odprawa trasy krótkiej rowerowej TR60+ (h)
  • 9:00 Start krótkie rowerowej TR60+ (8h)
  • 9:15 Odprawa trasy krótkiej pieszej TP25+ (8h)
  • 9:30 Start trasy krótkiej pieszej TP25+ (8h)
  • 9:45 Odprawa trasy rodzinnej/rekreacyjnej (7h)
  • 10:00 Start trasy rodzinnej/rekreacyjnej (7h)
  • 10:15 Odprawa trasy rowerowej dla rowerów elektrycznych „Elektryczny Pastuch” (7h)
  • 10:30 Start trasy rowerowej dla rowerów elektrycznych „Elektryczny Pastuch” (7h)
  • 17:00 Koniec czasu dla tras rodzinnej, koniec czasu dla trasy rowerowej krótkiej TR60+ (początek limitu spóźnień dla TR60+)
  • 17:30 Koniec czasu dla trasy krótkiej pieszej TP25+ (początek limitu spóźnień dla TP25+)
  • 18:00 Koniec limitu spóźnień dla trasy rowerowej krótkiej TR60+
  • 18:30 Koniec limitu spóźnień dla trasy pieszej TP25+ (początek limitu spóźnień dla trasy dla rowerów elektr. „Elektryczny Pastuch”)
  • 19:30 Koniec limitu spóźnień dla trasy dla rowerów elektr. „Elektryczny Pastuch”
  • 21:00 Ogłoszenie wyników dla tras krótkich TP25+ oraz TR60+
  • 23:00 Koniec limitu czasu dla trasy długich TR150+, TP75+
  • 24:00 Koniec limitu spóźnień dla tras długich TR150+ i TP75+, Koniec limitu czasu dla trasy AR Adventure Race
  • - Niedziela 30.03
  • 10:00 – Zakończenie rajdu i dekoracja zwycięzców.

WARUNKI UCZESTNICTWA W RAJDZIE:

  • - Przesłanie zgłoszenia do dnia 25.03 przez portal PMNO dla tras: długich i krótkich TP/TR, trasy AR Adventure Race „Black OvC” oraz trasy rowerowej dla rowerów elektrycznych „Elektryczny Pastuch”.
  • - Dokonanie opłaty startowej na konto Organizatora do dnia 25.03.
  • - Numer konta: PKO BP 92 1020 2906 0000 1702 0601 4130

Wpisowe

Termin Trasa Kwota
Do 28.02 TP krótka, TR krótka 100 zł
TP długa, TR długa 120 zł
Trasa Adventure Race 250 zł za zespół
Rodzinna/Rekreacyjna 50 zł/osoba
1.03 – 20.03 TP krótka, TR krótka 130 zł
TP długa, TR długa 150 zł
Trasa Adventure Race 320 zł za zespół
Rodzinna/Rekreacyjna 60 zł/osoba
21.03 – 25.03 TP krótka, TR krótka 150 zł
TP długa, TR długa 180 zł
Trasa Adventure Race 420 zł za zespół
Rodzinna/Rekreacyjna 60 zł/osoba

UWAGA: specjalna zniżka dla mieszkańców gminy Lipnica Wielka, Jabłonka oraz Czarny Dunajec. Dla osób mieszkający na stałe w gminie: stała zniżka „15 zł na osobę” na każdą wybraną trasę.

Przykład: Dla drużyny 4 osobowej na trasie rodzinnej (dwójka dorosłych + dwójka dzieci), zapisy w pierwszym terminie:

  • - opłata standardowa (4x 50zł) 🡪 200 zł za zespół
  • - dla mieszkańców gminy (4 x 35zł) 🡪 140 zł za zespół

Ważne informacje

UWAGA: Zgłoszenia na rajd po 25.03 przyjmowane są tylko drogą mailową na adres: rajdczarnaowca@gmail.com i wymagają zgody Organizatora. Mogą także skutkować niepełnymi świadczeniami dla zawodnika. Zachęcamy do zapisów w terminach podanych w tabelce powyżej.

Osoby do 18-stego roku życia muszą przedstawić Organizatorowi pisemne potwierdzenie zgody na start wydane przez ich Prawnego Opiekuna (np. rodzica) lub startować pod opieką osób dorosłych.

Rezygnacja ze startu i zwrot wpisowego

  • Do dnia 10 marca 2025 – zwrot w wysokości 100% wpisowego
  • Do dnia 20 marca 2025 – zwrot w wysokości 50% wpisowego

Wszystkie niestandardowe przypadki prosimy zgłaszać drogą mailową na adres: rajdczarnaowca@gmail.com

Rekomendowane dla zawodników

- Wykupione we własnym zakresie ubezpieczenie turystyczne na wypadek górskiej akcji ratowniczej na terenie Słowacji.

WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE:

  • - Telefon komórkowy z naładowaną baterią i obsługą roamingu.
  • - Dokument tożsamości uprawniający do turystycznego przekroczenia granicy.
  • - Urządzenie do robienia zdjęć cyfrowych (telefon, aparat, itp.).
  • - Elementy odblaskowe.
  • - Oświetlenie (dotyczy zwłaszcza tras długich).
  • - Kask sztywny i oświetlenie roweru dla tras rowerowych.

PUNKTY KONTROLNE:

  • - Klasyczne biało-pomarańczowe lampiony z perforatorem lub kodem.
  • - Obiekty stałe, z którymi związane będą zadania terenowe.
  • - Zalecane wykonanie zdjęcia punktu kontrolnego jako potwierdzenie.

Postanowienia końcowe

  • Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego w Polsce i na Słowacji.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego, a także podczas jego trwania.
  • Raz jeszcze rekomendujemy wykupienie indywidualnego ubezpieczenia pokrywającego koszty potencjalnej akcji ratunkowej na Słowacji.
  • Każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność, musi to potwierdzić, podpisując stosowny dokument, w którym zadeklaruje pełną odpowiedzialność za ryzyko i ewentualne obrażenia oraz zgubione wyposażenie i rzeczy prywatne.
  • Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych oraz Organizatora w czasie trwania Rajdu.
  • Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenów zamkniętych.
  • Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej i nie tylko. W rezerwatach należy poruszać się zgodnie z obowiązującymi w nich przepisami.
  • Obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu.
  • Używanie odbiorników GPS podczas trwania zawodów dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy (nie dotyczy trasy Rodzinnej/Rekreacyjnej).
  • W czasie trwania rajdu obowiązuje zakaz używania map innych niż otrzymane od organizatora.
  • Zabrania się śmiecenia na trasach Rajdu.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego.
  • Uczestnik dokonujący rejestracji, akceptuje warunki niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z zapisami polityki ochrony danych osobowych dostępnymi na stronie: www.rajdczarnaowca.pl.
  • Uczestnik akceptujący niniejszy regulamin zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku przez media i sponsorów oraz upublicznienie wizerunku na stronie internetowej rajdu lub/i mediach społecznościowych Organizatorów.
  • Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany za wytłumaczenie.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu oraz do jego zmian.
  • Rajd odbędzie się niezależnie od warunków pogodowych.

Regulamin dotyczących przetwarzania danych osobowych RODO przez Organizatorów rajdu „Czarna Owca Orienteeringu”

Działając na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, przedstawiamy regulamin RODO – zgodnie z art. 13 ust. 1 u ust 2. Informujemy także, że dane podane podane podczas rejestracji na stronie https://pmno.pl/pl/ przetwarzane są zgodnie z regulaminem serwisu, dostępnego pod adresem https://pmno.pl/pl/cms/regulation/accept-conditions/ oraz z poniższymi zapisami: Informujemy także, że nie udostępniamy danych osobowych innym podmiotom, ani nie sprzedajemy baz danych, w których one się znajdują. Dokładamy także wszelakich starań aby Państwa dane osobowe były przechowywane w sposób bezpieczny:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych, podanych w celu zapisu na rajd „Czarna Owca Orienteeringu” są organizatorzy rajdu: Barbara i Grzegorz Czarny.
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia:
    • - klasyfikacji na zawodach i podania uzyskanych wyników
    • - publikacji list startowych oraz wyników
    • - kontaktu organizatora z osobą zgłoszoną
    • - potencjalnego informowania osób zapisanych o kolejnych edycjach „Czarnej Owcy Orienteeringu” lub innych imprezach organizowanych przez w/w organizatorów.
    • - dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń oraz/lub zapobiegania oszustom czy też rozpatrywania reklamacji.
  3. Podstawą prawną przetwarzania przez Administratora Państwa danych osobowych, w celach wskazanych powyżej jest:
    • - prawnie usprawiedliwiony interes administratora (art. 6. Ust. 1 pkt. f RODO)
    • - zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 6. Ust. 1 pkt a RODO)
  4. Przechowywane przez nas dane, podane w zgłoszeniu, będą usuwane na wniosek zgłaszającego. Jednocześnie informujemy, że realizacja wniosku o usunięcie danych przed rajdem tj. 29.03.2025, jest jednoznaczna z rezygnacją z udziału w rajdzie osoby, która taki wniosek składa.
  5. Posiadają państwo prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich zmieniania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie.
  6. Domyślnie Państwa dane przechowywane będą w serwisie przez cały okres jego istnienia, a posłużą do publikacji wyników na poszczególnych trasach. Publikacja ta obejmie takie dane jak: imię, nazwisko, nick, drużyna.
  7. Mają Państwo prawo do kontaktu z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (GIODO), jeśli uznają Państwo że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólne Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO)
  8. Kontakt celem zmiany, modyfikacji lub usunięcia swoich danych osobowych jest dostępny pod adresem e-mail: rajdczarnaowca@gmail.com